zaterdag 5 mei 2012

Maui (HI)

Na een beurs in San Diego (CA) was het tijd om op maandag 30 April richting Maui, Hawaii te vliegen voor een volgende conferentie. Naast het harde werk (zie foto beneden) was er gelukkig ook genoeg vrije tijd om het eiland te verkennen.


Vanuit het hotel dat in Lahaina aan de westkust van het eiland gelegen was, vertrok ik in de Mustang cabrio richting Haleakala National Park. Na een korte tussenstop in het visitor center ging het meteen verder richting de top van de Haleakala vulkaan. Helaas begon het wel te regenen onderweg waardoor de mooie vergezichten uitbleven maar dit was gelukkig maar van korte duur. Eenmaal doorheen het wolkendek, straalde de zon weer volop en vanop de top kon ik zelfs the Big Island in de verte zien.



In tegenstelling tot het observatory op Mauna Loa (dat we enkele jaren geleden op Big Island hebben bezocht), kon ik hier geen bezoek brengen aan het Haleakala Observatory. Volgens de gids is de top van Haleakala de vierde beste plaats ter wereld om aan astronomie te doen omdat de atmosfeer er helder en droog is en er nauwelijks licht- en luchtverontreining is.


Aangezien iemand me tijdens de conferentie had gezegd dat ik zeker eens moest gaan snorkelen, besloot ik om de volgende dag tijdens een doods moment op de beurs, richting Boss Frog's shop te rijden om snorkelmateriaal te gaan huren. Het werd een plezante namiddag  en ook al heb ik veel verschillende soorten vis gezien toch moet ik toegeven dat ik iet of wat was teleurgesteld door het troebele water en het ontbreken van mooi koraalriffen. Maar ja, er moet ook nog iets overblijven om ooit nog terug te keren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten