zaterdag 3 november 2012

Giants World Series Parade

Afgelopen woensdag 31 Oktober was het weer zover, naar jaarlijkse traditie werd er doorheen de hele VS weer volop Halloween gevierd. Maar dit jaar was het voor San Francisco, de Bay Area en de baseball-minnende mensen in de buurt wel een heel speciale dag.


Voor de tweede keer in 3 jaar tijd hadden de Giants de World Series gewonnen en als kers op de feesttaart vond de Giants parade doorheen San Francisco dus plaats.

's Morgens bij het opstappen van de BART merktte ik, Anneleen, al dat er in vergelijking met een gewone werkdag extreem veel volk op de been zou zijn. De parkeergarage aan het station was reeds om 7:30 's morgens volledig volzet en bij de parkeermeter stonden wel 100 mensen aan te schuiven. Gelukkig had ik reeds een meerdagen ticket op zak en kon ik meteen richting perron dat voor de gelegenheid compleet oranje getint was ten gevolge van de Giants sjaals, T-shirts, pruiken, borden en andere merchandising.

 
Aangezien ik een conferentie in een hotel op Market Street in San Francisco had, besloot ik dan ook om de luchpauze en postersessie over te slaan en me in het feestgedruis te mengen. Omdat de meeste Giants fans reeds vanaf 's morgens vroeg hun plaats langsheen het parcours hadden uitgekozen, kon ik de festiviteiten helaas maar vanop de 10 rij meemaken. Maar de sfeer was er daarom niet minder. Het hele gebeuren voelde aan als carnaval met een aaneenschakeling van wagens, mensen te fiets en te voet.




Telkens wanneer het publiek begon te gillen en de fototoestellen massaal de lucht in gingen, wist ik dat er weer een bekende speler in aantocht was. Omdat we jullie ook enkele close-ups vanop de eerste rij willen gunnen, hebben we hieronder een aantal foto's van het wereldwijde web geplukt.

 

 
's Avond maakte de BART authoriteiten bekend dat ze in totaal meer dan 539,000 mensen naar San Francisco vervoerd hadden en dit was dan ook meteen een nieuw record. Om jullie een idee te geven, dit is meer dan het dubbel van een normale woensdag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten