zondag 4 augustus 2013

Kampeertrip Lake Tahoe

Begin Augustus vonden we eindelijk nog eens de tijd om te gaan kamperen en aangezien we nog niet tot in Lake Tahoe geraakt waren, vertrokken we vrijdagavond na het werk oostwaarts. We hadden enkele dagen voordien al een campsite geboekt op de Fallen Leaf Campground, gelegen tussen Lake Tahoe en Fallen Leaf Lake.

Omdat het er naar uitzag dat we niet voor donker zouden aankomen, besloten we om onderweg reeds te eten zodat we eenmaal toegekomen enkel nog maar de tent hoefden op te zetten en te gaan slapen. Zo gezegd zo gedaan.

Dit was ook de eerste kampeertrip dat we Woofy bij ons hadden en ook al hadden we zijn mand bij voor 's nachts in te slapen, toch werd het vrij snel duidelijk dat dat niet zijn slaapplaats zou worden. Meteen nadat we het licht hadden uitgedaan, hoorden we een getippel op het tentzeil, onmiddellijk gevolgd door een kleine gestalte die zich tussen ons twee in nestelde. Tegen de ochtend bleek dat hij zich langzaam aan een weg naar boven had gebaand zodat hij net zoals ons met zijn kop op het kussen lag.

Na een stevig ontbijt vertrokken we richting het begin van de Glen Alpine Trailhead. Onderweg passeerden we Glen Alpine maar de plezantste bezienswaardigheden of activiteiten onderweg, waren de beekjes die we moesten oversteken zoals jullie op onderstaande foto's kunnen zien.

Ongeveer 1,5 uur na ons vertrek op de parkeerplaats bereikten we Grass Lake waar we na het vinden van een klein stukje strand besloten dat dit onze lunchplaats zou worden. Tijdens onze middagrust kregen we ook nog het bezoek van moedereend met haar jongen maar Woofy zorgde ervoor dat ze niet al te dicht naderden :-)

Aangezien de terugweg dezelfde was als de heenweg, valt er weinig extra over te schrijven. Wat wel duidelijk werd tijdens deze wandeling is dat onze puppy al serieus stevig kan doorwandelen. We moesten hem wel meermaals op de arm dragen maar dat kwam vooral door het feit dat er regelmatig stenen lagen die hoger waren dan hemzelf.

Terug op de camping aangekomen, begonnen we meteen met onze BBQ en genoten we de rest van de avond van het eten, lezen bij het kampvuur en een lekker glaasje wijn.

Zondagmorgen wandelden we vanop de camping richting Fallen Leaf Lake waar we enkele uurtjes doorbrachten aan de oever. Deze dag werd meteen ook de dag dat Woofy zijn eerste zwemles kreeg.

Tegen de middag toen de tent opgeruimd was, vertrokken we richting de westoever van Lake Tahoe waar we op meerdere plaatsen langsheen Highway 89 stopten. De meest toeristische was Inspiration Point vanwaar je een prachtig uitzicht over Emerald Bay hebt.

Via Tahoe City reden we verder richting Highway 80, die we via Sacramento terug naar huis volgden.