maandag 15 november 2010

Tilden Regional Park + voorbereiding trip Los Angeles

Ook al hadden we afgelopen week geen blogpost, toch kunnen we jullie geruststellen dat we ons niet verveeld hebben in het vorige weekend. De hoofdbezigheid was het onder handen nemen van de tuin en dan vooral de berg achter het huis. Maar aangezien je daar niet erg veel over kunt vertellen, beslisten we dan ook geen blogpost hieraan te wijden. Door de vraag van enkelen om alsnog een paar foto's te tonen, vinden jullie hier beneden een foto van voor en na de werkzaamheden.


Dit weekend was de zaterdag voor beiden van ons vooral muzikaal getint. Anneleen had opnieuw repetitie met het koor als voorbereiding op hun concerten op 4,5 en 19 december. De stukken van Haydn, Handel en Bach werden nogmaals stevig doorgenomen en tegen 3 uur in de namiddag was het besluit dat Anneleen klaar is voor de concertreeks. Dit in tegenstelling tot enkele andere koorleden, die nog steeds zeer veel moeite lijken te hebben met het zingen van de juiste noten. Voor mij daarentegen was de volgende gitaar-missie gepland. Een tijdje geleden heb ik namelijk een gitaar gekocht en na het oefenen van wat akkoorden vond ik het tijd om mij aan een eerste nummer te begeven. Een korte zoektocht op het internet deed me besluiten om aan "Icon" van Daan te beginnen aangezien het omschreven stond als gemakkelijk nummer. Zonder echt in detail te treden, kan ik jullie wel al meegeven dat er nog een héééél lange weg te gaan is.
In tegenstelling tot de massa's regen die jullie in België te verwerken hebben gekregen, hebben we hier nog steeds een 20-tal graden en heldere hemel. Door dit mooie weer, vertrokken we zondagmorgen richting Tilden Regional Park om de benen nog eens te gaan strekken.

Van aan het environmental education center ging de tocht via het Jewel Lake (de naam stelde meer voor dan het meer zelf) richting Wildcat Peak. Vanop deze heuvel (1211 feet) hadden we een prachtig zicht over de bay en zelfs San Francisco, Alcatraz en de Golden Gate waren perfect te zien. Het bleek nog maar eens dat toeristen duidelijk in het voor- of najaar naar hier moeten komen, willen ze de mist in en rond San Francisco vermijden. De afdaling terug naar de auto was relatief gemakkelijk en al snel bereikten we de parking. Tilden Regional Park ligt vlak tegen Berkeley en is een ideale bestemming om een paar uur de benen te gaan strekken tijdens een verblijf in de regio.


Eenmaal terug in het huis, begonnen we met de voorbereiding van onze city trip naar Los Angeles. Het is namelijk de bedoeling om LA tijdens Thanksgiving (25 November) te bezoeken en normaal gezien vinden jullie dan ook over een tweetal weken een uitgebreid verslag van deze uitstap.

2 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat aan Anneleen, zeker nu ze er sneller mee weg is dan de ingezetenen zelf. Wat jou gitaarspel betreft zeg je zelf dat er nog een lange weg te gaan is. En dan hoop ik maar dat de dieren in je tuin niet allemaal op de vlucht geslagen zijn.Maar volhouden zou ik zeggen, je komt er wel , daar ben ik zeker van.En wat dat weer betreft ben ik jaloers op jullie, lekker zo een 20tal graden onder een blauwe hemel. Maar het is jullie ten volle gegund hoor. Groetjes van uit Msk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt vanwege Anneleen. En wat die dieren in de tuin betreft, we hebben deze week gehoord dat wasberen serieus agressief kunnen worden en dat ze alles, wat blinkt en losstaat, meenemen. Dus misschien kan mijn schamele gitaarspel dat voorkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen