zondag 30 december 2012

Huis Hercules: voor en na

Sinds onze verhuis naar California hadden we de meubels uit Maaseik en Leuven gestokkeerd in onze garage in Maaseik. En nu de aankoop van het huis in Hercules eindelijk rond was, werd het tijd om de meubels ook richting CA te laten komen.

Voor de verhuis deden we een beroep op de firma Putters, die de inpak van de hele inboedel reeds midden November in Maaseik afhandelde. De container zou ongeveer 31 dagen via boot onderweg zijn en als alles vlot verliep, zouden de meubels in de haven van Oakland op 19 december moeten arriveren. Dit was ook zo maar voor de een of andere nog steeds bizarre reden, besliste customs om onze container aan extra controles te onderwerpen. Eerst werd er een x-ray uitgevoerd waarna ze overgingen tot een “intensive inspection”.

Hierdoor liep de levering van de meubels serieuze vertraging op en konden ze pas op zaterdag 5 januari, na het betalen van de extra inspectiekosten twv $1,600, afgeleverd worden. De verhuiscrew die de levering en uitpak van de meubels afhandelde werkte zeer professioneel en na een 5-tal uur van slepen en uitpakken, hadden we de volledige dozenchecklist afgevinkt.

Het in mekaar draaien van de kasten en bed alsook het uitpakken, afwassen en intasten van alle kleinere materiaal zoals potten, pannen, bestek, glaswerk,.... vond in de loop van de komende dagen en weekends plaats.

Begin februari was het dan eindelijk zover: alle werk was gedaan (ale voorlopig toch), alle dozen uitgepakt en alles stond op zijn plaats. De foto’s hieronder geven jullie een overzicht van voor en na.

  • Inkomhal:

  • Keuken:

 

  • Living:


  • Slaapkamer:


  • Logeerkamer:

  • Bureau:

  • Traphal:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten