zaterdag 4 juni 2011

Roadtrip parents: The End

Om te bekomen van onze 9-daagse rondreis van 3.333 mijl (5.364 km) doorheen Californië, Nevada, Arizona en Utah besloten we om de laatste 3 volle dagen niet te overladen met lange ritten in de auto.
Na wat uitgeslapen te hebben op zondag brachten we de rest van de dag door in Pinole totdat we richting Berkeley moesten vertrekken waar Anneleen tesamen met de andere leden van het Berkeley Community Chorus and Orchestra het eerste concert van de spring series zou opvoeren. Op het programma stond Ein Deutsches Requiem van Johannes Brahms en Because we Sang, een compositie ter ere van Arlene Sagan die na 22 jaar afscheid nam als music director van BCCO. Achteraf gezien hadden de ouders geluk want het tweede concert een week later was van mindere kwaliteit en de laatste opvoering was een absolute ramp. Tijdens de laatste opvoering werd er namelijk besloten om Arlene het hele concert te laten dirigeren en als we jullie dan vertellen dat zij zo goed als blind is, hoeven we waarschijnlijk geen verdere uitleg meer te geven.

Na het concert vertrokken we richting downtown Berkeley waar we genoten van een heerlijk Perzische maaltijd in het restaurant Alborz.

De volgende dag vertrokken we met z'n allen richting Napa Valley voor een rit doorheen de vallei en een wine tasting tour bij Sterling Vineyards.

Vanaf de parking van Sterling vertrokken we met een kabelbaan richting het wijnhuis dat op een berg gelegen is en dat uitkijkt over de omliggende heuvels en wijngaarden. Via een self-guided tour kregen we meer info over Sterling en de verschillende processen, die resulteerden in de heerlijke wijnen. Op verschillende plaatsen tijdens de tour konden we de volgende wijnen proeven:
* 2009 Cellar Club Riesling
* 2008 Cellar Club Carneros Chardonnay
* 2006 Cellar Club Sangiovese
* 2006 Rutherford Cabernet Sauvignon
* 2009 Cellar Club Malvasia Bianca

Na een kleine 3 uur van rondslenteren en genieten, werd het stilaan tijd om onze rondrit doorheen Napa Valley verder te zetten maar vooraleer dit wijnhuis te verlaten, sloegen we eerst nog enkele flessen wijn in voor de BBQ die er morgenavond nog op ons stond te wachten.
Even later kwamen we aan in St. Helena waar we rondkuierden langsheen de gezellige winkeltjes op de hoofdstraat. Bij een aantal winkeltjes konden we ook proeven van de heerlijke olijfolies, mosterd, tapenades, honing en andere overheerlijke hapjes.

We sloten de dag af in downtown Napa waar er helaas niet veel meer te doen was, maar waar we gelukkig wel nog een tafel vonden in Ristorante Allegria.

Op de voorlaatste dag van het bezoek van de ouders, brachten we hen 's morgens naar Fisherman's Wharf. Na een korte wandeling over Pier 39 ging het vervolgens richting Pier 33 vanwaar ze met de ferry richting Alcatraz vertrokken. Aangezien wij Alcatraz bezocht hadden tijdens het bezoek van de Stinkens-familie in maart besloten we om vandaag niet mee te gaan. Het verslag van ons eerdere bezoek aan The Rock kunnen jullie vinden door hier te klikken. Eenmaal terug aan wal, wandelden we nog met z'n allen door China Town om vervolgens richting de auto en Pinole terug te keren. De avond werd afgesloten met een gezellige barbecue.

Omdat we de laatste dag al rond de middag richting de luchthaven moesten vertrekken, werd het grootste gedeelte van de voormiddag ingenomen door het inpakken van de koffers. Helaas volgde kort daarna het minst fijne gedeelte van de vakantie, namelijk het afscheid nemen van de ouders op de luchthaven.

Als besluit van de hele reeks blogberichten over het bezoek van de ouders, willen we zeker onze ouders nog eens bedanken voor de hele fijne vakantie die we hebben gehad en wat ons betreft is dit zeker voor herhaling vatbaar.

1. Goede middag bij jullie veronderstel ik. Blijkbaar zijn km maken daar geen probleem.Maar zo te lezen hebben jullie het samen wel goed gehad. En ja, aan alles komt er een eind en dan moet er uiteraard afscheid genomen worden. het positieve aan het afscheid nemen is dan wel dat er direct weer plannen kunnen gemaakt worden voor het volgende bezoek. Groetjes uit het kille Msk.

2. Kilometers maken is hier absoluut geen probleem en we hebben de hele vakantie zelfs zonder gps rond gereden. We hebben inderdaad al plannen voor volgend jaar gemaakt al komen we in het najaar natuurlijk wel nog naar Belgie. Groetjes vanuit het (eindelijk) zonnige Californie.