Maar indien je iets wilt verkopen, is bakken slechts de start. Zo moet je ook zorgen dat alles verpakt geraakt en dat je business cards, flyers en andere zaken voorziet. Gelukkig kan je dezer dagen vrij veel online afhandelen wat het leven toch wel wat gemakkelijker maakt.
Naarmate de maanden verstreken en we aan enkele markten en lokale events deelnamen, nam de hoeveelheid van gebakken goederen toe. Dat betekent natuurlijk ook dat je ingredienten op een iets grotere schaal moet inkopen. Zo kopen we bloem per zakken van 50 lbs (22.5 Kg) en de suiker per zakken van 25 lbs (11.3 Kg).
En naast meer ingredienten werd het ook tijd om sneller en meer deeg te kunnen maken. Daarom besloten we om de hulp in te schakelen van KitchenAid. In plaats van deeg voor 2 broden, mixt deze geweldige keukenrobot meteen deeg voor 6 broden.
Tot nog toe hebben we een 4-tal markten gedaan en de response op onze producten is toch wel vrij positief. Wanneer we de markt op zaterdag hebben, organiseren we ook een Tasting Event bij ons thuis de dag erna. Op die manier zijn we het meest tijdsefficient en kunnen we ook de mensen van Hercules langzaam aan gewoon laten worden met onze producten. De sfeerbeelden hier beneden geven jullie alvast een indruk.
Naast de markten en onze eigen Tasting Events hebben we ook al 2 lokale events in Hercules met onze bakwaren voorzien. Zo hebben we een Saturday Morning Breakfast gedaan bij een gezin enkele straten verder. Zij hadden al hun vrienden uigenodigd die naast het proeven van onze gebakjes en broden ook onze spullen konden kopen. In december hebben we ook Marble Cakes voorzien voor het Santa Event bij Realty World. Dit is het makelaarskantoor via dewelke we ons huis hier hebben gekocht.
Aangezien Halloween hier in de VS vooral een buurtevent is, besloten we om in plaats van de standaard snoepjes en koekjes uit de winkel onze eigen koekjes te bakken en de kinderen die kwamen aanbellen telkens een zakje van 4 koekjes mee te geven. Niet alleen was dit plezant om te doen maar op die manier konden we ook nog wat extra reclame maken.
En naarmate we meer en meer "onder de mensen kwamen" vonden we het toch wel tijd om ons logo ietsje professioneler te maken. Gelukkig konden we hiervoor een beroep doen op Sarah, de vriendin van Dirk. En geef nu zelf toe wat een enorme vooruitgang. Via deze willen we Sarah dan nogmaals bedanken voor het prachtige werk en als jullie ooit deze kant uitkomen maken we dat goed met een etentje (en heerlijke bakwaren natuurlijk).
En ook onze wegwijzers zijn in de loop van de tijd iet of wat professioneler geworden :-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten