vrijdag 16 mei 2014

Verrassingsweekend Lake Tahoe

Na een geslaagde roadtrip richting Crater Lake, Lava Beds NP en Lassen Volcanic NP keerden de ouders op vrijdagavond terug naar Hercules. Omdat we de volgende morgen op verrassingsweekend zouden vertrekken, was er niet veel tijd om de koffers te herpakken.

Aangezien mama Leentje op zaterdag haar verjaardag vierde, hadden we een verjaardagstaart met frambozen frosting gebakken. We besloten om de taart al vrijdagavond aan te snijden en hiervan te genieten terwijl we er op los dobbelden met de Kolonisten.

Zaterdagmorgen omstreeks 9 uur stond iedereen klaar om op weekend te vertrekken. De enige info die de ouders hadden ontvangen, was dat ze 1 klein handbagage per koppel mochten meenemen, dat we tot maandagavond zouden wegblijven en dat we een 4-tal uur rijden voor de boeg hadden.

Toen we in oostelijke richting begonnen te rijden, werd het al vrij snel duidelijk waar we naartoe zouden gaan: Lake Tahoe. Maar toen we in Kings Beach aankwamen en we slechts 3 uur rijden achter de rug hadden, was er toch even verwarring of we nu effectief in Lake Tahoe zouden blijven of dat we nog een extra uur rijden te gaan hadden.

Na eerst even op het strand van Lake Tahoe te hebben doorgebrachten, vertrokken we richting het huisje dat we voor dit weekend gereserveerd hadden. We hadden namelijk beslist om een huisje te huren zodat we de avonden na het eten ook nog gezellig bij elkaar konden doorbrengen.

Omdat het nog te vroeg was om te gaan eten, besloten we om de oostkant van het meer in Nevada te verkennen.

Vervolgens ging het richting Spooner Lake voor een korte wandeling rondheen het meer. Nadien keerden we terug naar het huisje om ons even op te frissen en koers te zetten richting Lanza's, een Italiaans restaurant.

Op zondag stond een tour rondheen Lake Tahoe op het programma. Na een stevig ontbijt vertrokken we in zuid-westelijke richting naar Tahoe City. Daar aangekomen, stopten we bij het Gatekeepers Museum en maakten er een korte wandeling op het strand. En ja hoor Woofy wist dit absoluut te apprecieren.

Via een korte stenen-raap-sessie langsheen de westkust van Lake Tahoe naderden we al snel Emerald Bay. Deze baai staat bekend als de meest gefotografeerde plaats in de buurt en het aantal vrije parkeerplaatsen op de parking bevestigde dit nogmaals.

Tallac Historic Site werd de volgende halte langsheen Highway 89. In dit "Bokrijk aan Lake Tahoe" kregen we een beter zicht op hoe de betere klasse hun vrije tijd doorbrachten in de late 1800. Helaas waren we wel een halfuurtje te laat waardoor we net een zwarte beer hadden gemist.

Naast het bekijken van de oude gebouwen maakten we er ook tijd vrij om te genieten van het prachtige weer. En dit genieten werd in South Lake Tahoe verder gezet op het terras van FiRE+iCE waar de dames genoten van een heerlijk ijsje terwijl de mannen voor een frisse Blue Moon gingen.

Vervolgens werd het tijd om via de oostkant terug richting Kings Beach te rijden. Voor het avondeten besloten we om het mexicaans restaurant Caliente uit te proberen.

Bij terugkeer in het huisje ruilden we het kolonisten spel om voor een rondje Jenga. Maar 1 spelletje werden al snel 2, 3, 4, ... rondjes. Dus ja dit spel heeft absoluut een zekere verslavingsfactor.

Vermeldenswaard zijn de verliezers van de avond (bijna te vereenvoudigen tot Raf ;-)).

Maandag was helaas alweer de laatste dag van ons weekend. We begonnen de dag op een sportieve manier met enkele matchen tafelvoetbal.

Op aanraden van 1 van onze klanten, namen we afscheid van Kings Beach met een heerlijke brunch bij The Log Cabin. Dit gezellig restaurantje staat in de weide omtrek bekend voor zijn Lobster Benedict en we kunnen beamen dat dit inderdaad een excellente manier is om de dag te starten.

Alvorens naar Hercules koers te zetten, reden we eerst nog verder naar het gokparadijs Reno dat iets verder in Nevada gelegen is. We moeten toegeven dat in vergelijking met Las Vegas deze stad niet echt hetzelfde Waaw-gehalte heeft. Maar het was wel de moeite om er even doorheen te wandelen. En zoals jullie kunnen zien, spendeerden de mama's het laatste overgebleven geld wijselijk (grapje).